NASZE MOTTO
Usprawniać to, co sprawdzone.
Rozwijać to, co najlepsze.
Zmieniać to, co wymaga korygowania i poprawy.
Być otwartym na nowe doświadczenia.
Nauczyciele promują twórczą działalność dzieci we wszystkich sferach ich aktywności, preferują model pracy nastawiony na wspomaganie rozwoju dziecka, wykorzystując jego wrodzony potencjał i jego mocne strony.
Wyzwolona i pielęgnowana jest dziecięca kreatywność.
W Przedszkolu dzieci uczą się zrozumienia, wrażliwości i otwartości. Poprzez różne formy działań nasi wychowankowie stają się odkrywcami, badaczami potrafiącymi radzić sobie w różnych sytuacjach.
Przedszkole gwarantuje dzieciom i ich rodzicom profesjonale kształcenie oraz rozwijanie umiejętności dziecka pod opieką wysoko wykwalifikowanej kadry pedagogicznej.
Nauczyciele są inspirowani do podejmowania intensywnych działań, które zmierzają do unowocześniania procesu edukacyjnego, poszukiwania nowych kierunków edukacji, tworzenia programów autorskich i usprawnień procesu wychowawczo edukacyjnego.
„Kodujące przedszkolaki”
Opracowana i wdrożona jest oferta zajęć edukacyjnych zawierająca nowatorskie rozwiązania i formy pracy z dzieckiem. Projekt którego celem jest rozwijanie u dzieci przedszkolnych, umiejętności logicznego myślenia, kształtowania wyobraźni przestrzennej oraz wprowadzenia dziecka w cyfrowy świat, szczególnie w świat związany z programowaniem, a także propagowanie wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii.
Inwestujemy w innowacyjne technologie multimedialne
Tablica interaktywna wprowadza nową, atrakcyjniejszą jakość pracy w naszym przedszkolu. Jest to pomoc dydaktyczna, która wspomaga pracę nauczyciela oraz pozwala dzieciom na wykorzystywanie nowoczesnej technologii w celu zdobycia nowych wiadomości i umiejętności. Tablica działa jak duży ekran, który jest obsługiwany za pomocą dotyku. Przedszkolak może rysować, pisać, malować, zaznaczać, przeciągać obrazy na wyznaczone miejsce, a także podkreślać na wyświetlonym obrazie. Bawiąc się przyswaja nową wiedzę i nowe umiejętności. Nauczyciele wybierają ciekawe programy i atrakcyjne metody pracy, rozwijają ciekawość poznawczą dzieci. Stwarzając takie warunki nauki i pracy każdemu dziecku, aby ułatwić mu bezpieczne poruszanie się w nowoczesnej technologii multimedialnej.
Warsztaty twórczego myślenia
W trakcie zajęć dzieci odkrywają fascynujący świat chemii i fizyki. Poznają ciekawe i barwne eksperymenty, oraz podstawowe zjawiska, które sprawiają, że nasz świat wygląda i funkcjonuje w sposób, jaki codziennie obserwują.
Kreatywny Przedszkolak” lub „Przedszkole bez zabawek”
Głównym celem projektu jest to kreatywne i twórcze działania dziećmi oraz pobudzenie ich wyobraźni. Z półek znikają zabawki a w ich miejsce pojawiają się kartony, butelki, papierowe rolki, nakrętki itp. Dzieci przekonują się, że do dobrej zabawy nie są potrzebne drogie zabawki. Efekty pracy zaskakują nie tylko dzieci.
Jestem Dzieckiem Świata
Projekt mający na celu rozbudzanie w dzieciach ciekawości świata, postrzegania różnorodnych kultur, obyczajów, zwyczajów panujących w różnych regionach świata.
Dużą wagę przykładamy do sposobu komunikowania się dzieci, umiejętności nawiązywania przyjaznych kontaktów z rówieśnikami i rozwijania empatii.
Dziecko w świecie kultury i sztuki
Na terenie placówki organizujemy koncerty muzyczne, inscenizacje teatralne, spotkania z twórcami sztuki, literatury i kultury oraz liczne warsztaty edukacyjne.
Bierzemy udział w przeglądach twórczości przedszkolnej, konkursach ogólnopolskich, środowiskowych.
Przedszkole oferuje całkiem dużą gamę zajęć sportowych dla dzieci. Przedszkolaki ćwiczą podczas zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych, ćwiczeń muzyczno-ruchowych, marszów, zabaw terenowych i zabaw sezonowych. Zajęcia sportowe dla dzieci w przedszkolu są dostosowane do ich wieku.
Prowadzimy zajęcia sportowe w rozszerzonym zakresie.
Przygotowujemy dzieci do podjęcia nauki języka angielskiego we wszystkich grupach wiekowych.
Celem „Zabaw w języku angielskim” jest stwarzanie możliwości osłuchania się z językiem obcym, oraz rozwijanie zdolności i umiejętności językowych na poziomie adekwatnym do możliwości dzieci, zabawę oraz stymulowanie ciekawości i tolerancji innych ludzi i kultur.
Stwarzamy dzieciom możliwość codziennego pobytu w ogrodzie przedszkolnym.
Zapewniamy bezpieczne urządzenia i sprzęt do zabaw dostosowany do wieku i zainteresowań dzieci,
Staramy się kształtować u wychowanków świadomość ekologiczną i czynną postawę opiekuńczą wobec przyrody prowadząc w ogrodzie szereg działań, zajęć, obserwacji i zabaw.
umożliwiamy wielozmysłowe poznawanie przyrody
Bierzemy udział w przeglądach twórczości przedszkolnej, konkursach ogólnopolskich, środowiskowych.
Dbałość o zdrowe środowisko to również dbałość o własne zdrowie; organizujemy spotkania z lekarzami, pielęgniarkami, dietetykami; wprowadzamy mycie zębów po posiłkach; promujemy picie wody; ograniczamy spożywanie słodyczy; zachęcamy dzieci do jedzenia owoców i warzyw; prowadzimy warsztaty kulinarne dotyczące zdrowego odżywiania się.
WIEM CO JEM
Bierzemy udział w programach profilaktyki zdrowia.
BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK
Bierzemy udział w programach profilaktyki bezpieczeństwa we współpracy ze stosownymi instytucjami.
DZIECKO W ŚWIECIE KSIĄZKI
Wspieramy, kształtujemy zainteresowania czytelnicze u dzieci. Ukazujemy właściwy kontakt z książką poprzez wzór osób dorosłych. Zachęcamy rodziców do głośnego i systematycznego czytania dzieciom. Pobudzamy zaciekawienie książka przez zabawy literacko – teatralne, plastyczne, wycieczki oraz atrakcyjny kącik książki w każdej sali przedszkolnej.
Bezinteresowna pomoc drugiej osobie to najlepsza nauka drugiego człowieka, nauka człowieczeństwa. To też nauka udzielania pomocy i proszenia o nią. Pomagając bezinteresownie, sprawiamy też, że świat, w którym żyjemy, staje się bardziej ludzki, przyjazny. By sprostać temu zadaniu uczestniczymy w ogólnopolskich i środowiskowych akcjach charytatywnych. Dzieci uczą się empatii pomagając dzieciom chorym, dzieciom biednym a także zwierzętom.
AKCJE CHARYTATYWNE
Uczestniczymy w ogólnopolskich i środowiskowych akcjach charytatywnych.
ORGANIZUJEMY RÓŻNORODNE FORMY KRAJOZNAWSTWA I TURYSTYKI.
Dzieci kilka razy w roku wybierają się na różnego rodzaju wycieczki, których realizacja umożliwia bezpośrednie obcowanie z naturą i poznanie otaczającego ich świata przyrody. Poza światem przyrody przedszkolaki podczas wycieczek i spacerów poznają miejsce swego zamieszkania, a w nim ważniejsze instytucje, punkty usługowe i zabytki. Poznają też przedstawicieli różnorodnych profesji wykonywanych w miejscu zamieszkania i nabywają orientacji w kwestii ról społecznych pełnionych przez ważne osoby, np. policjanta, strażaka, urzędników gminy.
WSPÓLNIE Z RODZINĄ
RODZICE – DZIECIOM
Kadra placówki jest otwarta na potrzeby dzieci i ich rodziców, współdziała z rodzicami na rzecz nieskrępowanego, wszechstronnego rozwoju ich dzieci. Rodzice wcielają się w postacie z bajek, wierszyków. Zawsze jest dużo śmiechu i świetnej zabawy.
Warsztaty techniczne to kolejna forma współpracy z rodzicami stanowiąca ciekawe urozmaicenie codziennej edukacji.
Organizujemy uroczystości, imprezy, środowiskowe, festyny rodzinne.
Przedstawienia teatralne przygotowywane przez kadrę pedagogiczną przeszły już do tradycji naszego przedszkola. Przedsięwzięcia te przynoszą wiele radości nie tylko odbiorcom do których są adresowane czyli dzieciom, ale również samym nauczycielom.
NAUCZYCIELE – DZIECIOM
POMOC PSYCHOLOGOCZNO-PEDAGOGICZNA
Wspieranie wszechstronnego rozwoju każdego wychowanka, to także działania na rzecz dzieci potrzebujących wsparcia. Wykwalifikowana i wrażliwa na potrzeby dzieci kadra pedagogiczna:
rozpoznaje indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dziecka oraz zaspakaja jego indywidualne możliwości psychofizyczne,
opracowuje indywidualne programy terapeutyczne wyrównujące szansy edukacyjne dzieci potrzebujących wsparcia,
wspiera rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, emocjonalnych i społecznych.
Nasza oferta nastawiona jest na:
dziecko kończące edukację przedszkolną jest aktywne oraz dociekliwe w poznawaniu środowiska i zjawisk. Rozumie otaczający go świat i wartości, rozróżnia dobro od zła, rozumie potrzebę poszanowania odmienności i autonomii drugiego człowieka, dbało o swoje zdrowie, innych, o przyrodę i środowisko,
dziecko miało wiedzę dotyczącą zasad zdrowego żywienia i zdrowego stylu życia, znał swoje prawa i obowiązki, wiedziało jakiej jest narodowości, wiedziało, że wszyscy ludzie mają równe prawa, wiedziało jak należy zachować się w sytuacji zagrożenia,
dziecko kończące przedszkole jest przygotowane było do radzenia sobie w różnych sytuacjach, w tym do odnoszenia sukcesów, pokonywania trudności i radzenia sobie z porażkami oraz posiadało wiedzę, umiejętności i sprawności pozwalające mu na sprostanie wymaganiom stawianym w szkole.
Zaplanowane działania współpracy ze środowiskiem i rodzicami, opracowywanie i wdrażanie programów oraz działań innowacyjnych, stosowanie atrakcyjnych sytuacji edukacyjnych, stwarzanie bezpiecznych warunków i twórczej atmosfery, organizacja wielu wycieczek do różnych środowisk, spotkania z ciekawymi ludźmi, organizacja koncertów i imprez kulturalnych, zapoznawanie z tradycją kraju i zwyczajami innych narodów oraz umożliwianie wychowankom obserwowania i twórczego działania stanowią stabilną podstawę do edukacji naszych wychowanków.